1. Allereerst: verander je voicemail
Je klanten zullen zeker telefonisch contact met je opnemen om te weten te komen of je zaak online bestellen aanbiedt. Vergeet dus niet je voicemail-bericht aan te passen met de boodschap dat je nu ook aan take-away of levering doet. Vergeet niet om ook nog andere nuttige informatie (zoals openingsuren, nieuwe manier van werken) te geven.
3. Maak smaakvolle foto's
Trek de aandacht van klanten met goed verlichte keukenfoto's op eenvoudige achtergronden die smakelijk je gerecht tonen.
Doe enkele (professionele) touch-ups, maar zorg ervoor dat de foto's altijd trouw blijven aan wat de klant uiteindelijk op zijn bord zal krijgen.
5. Gebruik de juiste verpakking
De eerste indruk telt, dus het is belangrijk dat je gerechten worden geleverd in een kwalitatieve, lekvrije verpakking die gemakkelijk te openen is en een goede presentatie van het eten behoudt tijdens de levering.
En vergeet niet om je logo op de verpakking te vermelden of om servetten met je logo te laten bedrukken om je zaak te promoten!
Heb je een verpakking nodig? Bestel ze hier met je Cook & Save-punten.
2. Bepaal een menu dat je snel en makkelijk kan leveren
Niets is erger dan 30 minuten te moeten wachten op verlepte salade, droge kip of koude rijst.
Voorkom teleurgestellde klanten en bied gerechten aan die je makkelijk kan verpakken en leveren, zoals vol-au-vent en vele andere snelle en eenvoudige recepten die je hier kunt vinden.
Verkort ook de bereidingstijd en maximaliseer smaak met UFS-producten zoals Knorr Pimerba.
4. Communiceer op je Facebook-pagina
Of op je website of op Instagram-pagina als je die hebt. Zo kunnen klanten zich informeren over je afhaal- of bezorgmogelijkheden en je communicatie ook instant met hun vrienden delen.
6. Bied extra producten bovenop een gerecht aan
Overweeg om gezinskortingen aan te bieden om het bestellen te vereenvoudigen.
Denk aan "menu-formules" met dranken, desserts en bijgerechten (saus, brood, topping, dressing, ...) om je verkoop en marge te verhogen.