Menu
Punten
Train je keukenpersoneel op HACCP

Train je keukenpersoneel op HACCP

De kerntaak van een restaurant bestaat erin gasten te voeden. Een goede maaltijd is naast voedzaam en smaakvol ook veilig bereid. Door de HACCP-regels te volgen beperk je bovendien de afvalstroom en help je contaminatie en verspilling tegen te gaan. 

Communiceer doelgericht en wervend

Communiceer doelgericht en wervend

Veiligheid vertaalt zich ook in een respectvolle communicatie (briefing en debriefing) vanuit de leidinggevende naar het team maar ook onderling tussen de medewerkers. Een positieve interactie tussen het keuken- en zaalpersoneel heeft als gevolg dat alle gerechten tijdig (en volgens specifieke wensen) bij de gast arriveren. Bovendien zal een vlot communicerend team ook beter winstgevende items kunnen aanbevelen.  

Laat je team hun vaardigheden ontwikkelen

Laat je team hun vaardigheden ontwikkelen

Een slecht functionerend teamlid kan een shift of in het ergste geval zelfs je volledige bedrijfsstructuur aantasten. Daarom is het belangrijk om problemen snel te detecteren. De instroom van nieuwe teamleden is bepalend. Door hen wegwijs op de werkvloer te maken, creër je een vertrouwde omgeving waarin talenten automatisch worden aangescherpt. Ook in een latere fase blijft het voor de continuïteit van je bedrijf belangrijk om leerkansen en uitdagingen in het vooruitzicht te stellen. Laat starters daarom hun skills bijspijkeren, door bij te leren van het team of externe opleidingen te volgen. Bijvoorbeeld via de gratis trainingen van UFS Academy.

Behandel je medewerkers als eerste gasten

Behandel je medewerkers als eerste gasten

Horeca is één grote familie. Neem ook de tijd om de mens achter je medewerker te leren kennen. Samen eten schept verbinding en bevordert de creativiteit.

TIP: let erop dat iedereen het geserveerde menu heeft geproefd. Het zaalteam kan gerechten immers beter toelichten als ze weten waarover ze spreken. 

Druk je waardering uit 

Druk je waardering uit 

Door iemand of een team expliciet te bedanken voor hun inzet, creëer je betrokkenheid.

Benoem het ook wanneer iemand vooruitgang boekt of slaagt in een moeilijke opdracht. Een compliment zorgt ervoor dat werknemers zich gewaardeerd voelen door hun werkgever – onmisbaar voor iemands welzijn. 

Streef duidelijke feedback na

Streef duidelijke feedback na

De mening van je gasten is van onschatbare waarde: die waardering resulteert al dan niet in een volgend bezoek of aanbeveling. Peil na elk bezoek per mail naar de tevredenheid of verwerk qr-codes op je menu die linken naar een online enquête.  

Home
Producten
Favorieten
Cart
Menu