Lunch is een moment van rust tijdens een vaak drukke dag. Van vergaderen doordeweeks tot shoppen of museumbezoek in het weekeinde. Dan is het belangrijk hier ook een echt moment van tijd en aandacht van te maken. Skip de nazomerdip met de inspirerende recepten van Unilever Food Solutions door uit alle momenten iets extra’s te halen. Onze tips:
Maak het verschil
Seizoensmomenten rondom asperges en wild zijn op andere tijden in het jaar aanleidingen om een keer extra op restaurant te gaan. En ook als de R weer in de maand komt kunnen slimme ondernemers daar hun seizoen bij bedenken. Schaal- en schelpdieren komen juist net na de zomer weer in het seizoen. Denk daarom bijvoorbeeld aan een recept met schaaldieren. Een bijzonder en delicaat product waar consumenten thuis niet snel mee aan de slag gaan dus waar de professionele keuken zich juist mee kan onderscheiden.
Seizoensaanbod
Een slim menu met aanbiedingen uit het seizoen kan tegen een heel mooie prijs worden aangeboden. En als een menu scherp genoeg is geprijsd, trekt het zoveel mensen dat er ook weer inkoopvoordelen ontstaan. Twee keer voordeel dus voor bedrijven die met het seizoen meebewegen.
Drie in één
Met een aanbieding van drie kleinere lunchgerechten voor een all-in prijs krijgt de gast voor zijn gevoel een enorme overdaad. Natuurlijk is een soepje met een heel mooie marge altijd onderdeel van dit drieluik zodat het prijstechnisch in goede balans blijft.
Lokken met lunch
Een lunch die de verwachtingen overtreft, maakt nieuwsgierig naar een diner. Zorg er daarom voor dat het altijd een échte restaurantervaring is die de avondshift naar de kroon kan steken. Lunch is nooit ‘voor erbij’. Lunch is vaak een eerste indruk die kan leiden tot een heel mooie vaste relatie met de gasten.