De feestmaaltijd is er vaak één vol luxe en verleiding. Daar hoort een hoge prijs bij en dat werpt weer een drempel op voor de gast. De trend onder consumenten is de afgelopen jaren om vaker thuis te blijven. Het is dus belangrijk de prijzen omlaag te krijgen en de marge goed te houden. Hoe kan je slim inkopen zonder in te leveren op beleving?
Healthy opties
De feestmaaltijd is er vaak één vol luxe en verleiding. Daar hoort een hoge prijs bij en dat werpt weer een drempel op voor de gast. De trend onder consumenten is de afgelopen jaren om vaker thuis te blijven. Het is dus belangrijk de prijzen omlaag te krijgen en de marge goed te houden. Hoe kan je slim inkopen zonder in te leveren op beleving?
Beheers het budget
Januari is een goede tijd om scherp geprijsde menu’s aan te bieden. Een vaste prijs voor drie gangen verlaagt de drempel om toch een keer extra op restaurant te gaan, ook al deed december pijn in de portemonnee.
Make it special
Een unieke special die maar eens per jaar verkrijgbaar is kan gasten naar de zaak lokken. Bijvoorbeeld een bijzondere winterbarbecue met seizoensgerechten of juist de afsluiting van het wildseizoen met een paar mooie producten en bereidingen. Alles om de gasten duidelijk te maken dat het eenmalig en bijzonder is. Promoot het event via sociale media en via een nieuwsbrief zodat iedereen weet dat ze er nu bij moeten zijn of weer een jaar moeten wachten. Na de feestdagen zijn gasten wel een beetje moe van alle bijeenkomsten, dus organiseer het niet te kort op nieuwjaar.