Voorwaarden Cook & Save-spaarprogramma van Unilever Food Solutions Belgium
Deze voorwaarden zijn van toepassing op Cook & Save, het spaarprogramma dat wordt georganiseerd door Unilever Belgium N.V. – Afdeling Food Solutions , gevestigd te Industrielaan 9, 1070 Brussel, BTW-BE 0438.390.312., hierna te noemen: “UFS BE” of “Unilever”.
Met het Cook & Save-spaarprogramma kunnen professionele horecagelegenheden in België en Luxemburg Cook & Save-punten sparen voor het verkrijgen van bepaalde producten vermeld in de Cook & Save-catalogus of aangekondigd op de website. Door deel te nemen aan Cook & Save verklaart men zich akkoord met onderstaande voorwaarden.
1. Deelnamevoorwaarden
a. Deelname aan Cook & Save is voor professionele horecagelegenheden in België en/of het Groot-Hertogdom Luxemburg met correct verstrekte persoonlijke gegevens.
b. De vertegenwoordigers van de deelnemers dienen 18 jaar of ouder te zijn, en UFS BE kan op elk moment om identificatiedocumenten vragen.
c. Inschrijving is gratis voor professionele horecagelegenheden die een distributeur hebben aangeduid op https://www.unileverfoodsolutions.be (“UFS Website”).
d. Bij inschrijving moeten de vertegenwoordigers van de deelnemers, c.q. de deelnemers, persoonlijke gegevens verstrekken ofwel via de UFS Website, ofwel via de mobiele applicatie van UFS BE (“UFS App”), ofwel via de website van groothandelaars die een Cook & Save-toepassing ter beschikking stellen.
e. Deelnemers moeten regelmatig de UFS App bijwerken naar de nieuwste versie voor optimale functionaliteit.
f. Unilever behoudt zich het recht voor om de spaarprogramma-voorwaarden op elk moment te wijzigen en/of het spaarprogramma te beëindigen.
g. Inschrijving is persoonsgebonden en mag niet worden overgedragen of als betaalmiddel worden gebruikt. Slechts één inschrijving per vestigingseenheid is toegestaan, en voordelen kunnen niet worden gecumuleerd.
h. Bij detectie van meerdere inschrijvingen/accounts voor dezelfde vestigingseenheid, zal Unilever slechts één inschrijving/account/per vestigingseenheid in aanmerking nemen.
i. Als een deelnemer gedurende 1 jaar inactief is op zijn account, komen de verzamelde Cook & Save-punten van die deelnemer automatisch en zonder voorafgaande kennisgeving te vervallen.
2. Cook & Save-spaarpunten
a. Deelname aan Cook & Save stelt deelnemers in staat om Cook & Save-spaarpunten te verzamelen op de UFS-website, de UFS-app, via de website van groothandelaars die een Cook & Save-toepassing ter beschikking stellen of via online winkels van deelnemende partners. Vervolgens kunnen deelnemers ingaan op allerhande aanbiedingen door deze Cook & Save-spaarpunten in te wisselen voor deelnemende producten.
b. Het verzamelen van punten begint bij geldige registratie, en punten worden verdiend op basis van aankopen van UFS-producten op de UFS-website, via de UFS-app of via de website van groothandelaars die een Cook & Save-toepassing ter beschikking stellen, waarbij aangeduid staat hoeveel punten kunnen gespaard worden voor welbepaalde aankopen.
c. Alleen bestellingen die effectief geleverd en betaald worden komen in aanmerking voor Cook & Save-spaarpunten, tenzij anders aangeduid.
d. Verzamelde Cook & Save-spaarpunten zijn gekoppeld aan het account van de deelnemer en kunnen niet worden overgedragen en evenmin worden ingewisseld voor geld of andere producten dan deze die ter beschikking gesteld door UFS.
e. UFS BE behoudt zich het recht voor om het totale aantal verzamelde punten in het Cook & Save-account te verminderen op basis van punten verdiend uit vooraf geplaatste bestellingen waarvoor een restitutie wordt aangevraagd (bijvoorbeeld, maar niet beperkt tot, gevallen van volledige of gedeeltelijke annulering van een bestelling, niet-levering, niet-betaling, retours van bestelde UFS-producten, enz.)
f. Deelnemers kunnen hun puntensaldo controleren op de UFS Website of de UFS App onder de sectie "Mijn Profiel", met de opmerking dat online updates niet in realtime worden uitgevoerd.
g. Cook & Save-spaarpunten kunnen jaarlijks worden verzameld van 1 januari tot middernacht op 31 december. Indien de geldigheidsduur van de punten zou worden beperkt, dan zal UFS BE dit uitdrukkelijk vermelden op de UFS-website, via de UFS-app of via de website van groothandelaars die een Cook & Save-toepassing ter beschikking stellen.
h. Cook & Save-spaarpunten kunnen uitsluitend worden ingewisseld voor prijzen via de website www.ufs.com/club. Een deelnemer kan maximaal 50 unieke codes per 24 uur inwisselen en maximaal 100.000 punten per kalenderjaar verzamelen en inruilen.
i. UFS BE streeft ernaar prijzen binnen 3 tot 4 weken te leveren op het door de deelnemer opgegeven leveringsadres, afhankelijk van de beschikbaarheid. Deze prijzen zijn persoonsgebonden, niet overdraagbaar en niet inwisselbaar voor geld.
j. UFS BE behoudt zich te allen tijde het recht voor om de beschikbare prijzen en/of vereiste puntentellingen te wijzigen zonder voorafgaande kennisgeving.
3. Verplichtingen en vrijwaring
a. De deelnemer is volledig verantwoordelijk voor het verstrekken van nauwkeurige, volledige en actuele informatie bij inschrijving en deelname aan het Cook & Save-spaarprogramma en dient deze gegevens ook, in geval van wijzigingen, zo snel mogelijk te actualiseren.
b. UFS BE kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor enig gevolg, verlies of schade als gevolg van onjuiste, onvolledige of verouderde informatie betreffende de deelnemer.
c. Door deelname aan dit spaarprogramma verklaart de deelnemer hierbij dat hij/zij gerechtigd is om de Cook & Save-spaarpunten te verzamelen op het gebruikte account, punten in te wisselen en de gespaarde prijzen te laten leveren op het opgegeven adres. Indien de deelnemer de producten niet voor eigen rekening heeft aangeschaft, verklaart hij/zij tevens over alle benodigde toestemmingen en rechten te beschikken om deel te nemen aan dit spaarprogramma.
d. De deelnemer stemt ermee in UFS BE integraal te vrijwaren tegen enige aanspraken, inclusief maar niet beperkt tot aanspraken van derden met betrekking tot het onrechtmatig verzamelen van Cook & Save-spaarpunten, het inwisselen van Cook & Save-spaarpunten, en de levering van gespaarde prijzen.
e. UFS BE aanvaardt geen enkele verantwoordelijkheid voor enige problemen, storingen, fouten of gebreken met betrekking tot het digitale platform of het gebruik van internet in verband met het Cook & Save-spaarprogramma. Dit omvat, maar is niet beperkt tot, technische storingen, onderbrekingen, vertragingen, beveiligingsinbreuken, verlies van gegevens, of enige andere vorm van storingen of problemen die kunnen optreden tijdens de deelname aan het spaarprogramma. De deelnemer erkent en aanvaardt dat het gebruik van het digitale platform en internetrisico's met zich meebrengt, en UFS BE kan op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade of verlies als gevolg van dergelijke kwesties. De deelnemer wordt aangemoedigd om passende voorzorgsmaatregelen te nemen, zoals het updaten van software, het beveiligen van wachtwoorden en het beschermen van persoonlijke informatie bij het gebruik van het digitale platform.
4. Misbruik en fraude
UFS BE behoudt zich het recht voor om de deelname van deelnemers die verdacht worden van misbruik, fraude of enige andere ongeoorloofde handeling met betrekking tot Cook & Save te annuleren of te beëindigen. In dergelijke gevallen kunnen eventueel gespaarde punten en prijzen worden ingetrokken of geannuleerd.
5. Beëindiging van het Cook & Save-programma
UFS BE behoudt zich het recht voor om het Cook & Save-spaarprogramma op elk moment en om welke reden dan ook te beëindigen, op te schorten of te wijzigen zonder voorafgaande kennisgeving aan de deelnemers. De punten komen in dat geval automatische en onherroepelijk te vervallen. Eventuele wijzigingen of beëindiging van het Cook & Save-spaarprogramma zullen worden bekendgemaakt op de UFS Website, de UFS App of via de website van groothandelaars die een Cook & Save-toepassing ter beschikking stellen.
6. Wijzigingen
UFS BE kan deze actievoorwaarden op elk moment wijzigen, en eventuele aanpassingen zullen worden gepubliceerd op de website www.ufs.com/club. Het is de verantwoordelijkheid van deelnemers om regelmatig de voorwaarden te controleren op updates.
7. Intellectuele Eigendom
Deelnemers dienen geen inbreuk te maken op de intellectuele eigendomsrechten van Unilever, waaronder merknamen, logo's, handelsmerken, afbeeldingen en andere gerelateerde inhoud. Dit omvat onder andere het kopiëren, verspreiden, wijzigen of reproduceren van dergelijke materialen.
8. Communicatie
Unilever kan deelnemers informeren via e-mail of andere communicatiemiddelen over relevante informatie met betrekking tot Cook & Save. Deelnemers dienen ervoor te zorgen dat hun contactgegevens actueel en correct zijn zoals bepaald in artikel 3 van deze voorwaarden.
9. Persoonsgegevens
Deelname aan het Cook & Save-spaarprogramma, het gebruik van de UFS Website, en alle applicaties, software, data, producten, wedstrijden, lotingen en alle andere diensten die u door UFS BE worden geleverd op, vanuit, of via de UFS Website en/of UFS App (samen de “Diensten” genoemd) is onderworpen aan de voorwaarden van een juridische overeenkomst tussen de deelnemer en Unilever. Behalve de gebruiksvoorwaarden omvat de juridische overeenkomst (i) het Privacybeleid en (ii) het Cookiebeleid (samen het “Unilever-beleid” genoemd). In geval van strijdigheid tussen de gebruiksvoorwaarden en andere beleidslijnen van Unilever prevaleren de gebruiksvoorwaarden voor de Diensten.
10. Overige Bepalingen
Indien een deel van deze voorwaarden ongeldig of niet-afdwingbaar wordt geacht, heeft dit geen invloed op de geldigheid en afdwingbaarheid van de overige bepalingen. Het Cook & Save-spaarprogramma is niet bedoeld voor de wederverkoop van producten, en deelnemers mogen geen producten aanschaffen voor wederverkoop.
11. Toepasselijk recht en bevoegde rechtbank
Deze voorwaarden worden beheerst door het Belgisch recht. In geval van geschillen met betrekking tot deze voorwaarden of de deelname aan het Cook & Save-spaarprogramma, zijn uitsluitend de rechtbanken te Brussel bevoegd om hierover te beslissen.
1. Wanneer kan/zal ik mijn bestelling ontvangen?
Bestellingen worden eenmaal per week verwerkt en uitgestuurd volgens onderstaand schema:
- je bestelt geschenken in week 1
- dan verwerken wij de order in week 2
- je ontvangt jouw bestelling in week 3
2. Ik kan niet meer inloggen?
Dit kan verschillende redenen hebben:
- Je weet zeker dat jouw account geregistreerd staat met dit e-mailadres? Mogelijk vult jouw computer automatisch een verkeerd adres in.
- Ben je geregistreerd voor de Cook & Save-actie? Dit kan eenvoudig via https://www.unileverfoodsolutions.be/nl/maak-een-account-aan.html voor België.
- Je probeert in te loggen op de juiste website? Controleer even of je niet per ongeluk op de Nederlandse website probeert in te loggen vanuit België of vice versa
- Jouw wachtwoord is mogelijk te zwak --> zie vraag wachtwoord instellen voor richtlijnen van wachtwoorden
- Indien geen van bovenstaande redenen een oplossing bieden, neem dan contact op via cooksave@smidt-imex.com
3. Nieuw wachtwoord instellen lukt mij niet?
Een wachtwoord moet, uit veiligheidsoverwegingen, voldoen aan onderstaande voorwaarden:
- Minimaal 8 tekens
- Combinatie van cijfers & letters
- Minstens 1 hoofdletter
- 1 leesteken bevatten, zoals ?!&$
Het systeem kan je registratie of login weigeren als jouw wachtwoord hier niet aan voldoet. Jouw wachtwoord kan je aanpassen via https://www.unileverfoodsolutions.be/nl/herstel-wachtwoord.html.
4. Met wie moeten we contact opnemen?
- Vragen over onze producten (allergenen, ingrediënten, samples, …): info@unileverfoodsolutions.nl
- Vragen over recepten: info@unileverfoodsolutions.nl
- Vragen over Cook&Save geschenken waarvoor je kan sparen: cooksave@smidt-imex.com
- Vragen over account & inloggen: cooksave@smidt-imex.com
- Vragen over Cook & Save punten invoeren: cooksave@smidt-imex.com
5. Ik zie mijn punten niet meer?
Geen paniek! Jouw punten gaan niet zomaar verloren. Mogelijke verklaringen:
- Je logt in met een nieuw toestel? Het duurt even om het puntensaldo in te laden. Probeer een keer de pagina te “vernieuwen/refreshen”
- Kan het zijn dat je eerder steeds hebt ingelogd onder een andere account? Dan zullen op dit account jouw gespaarde punten staan.
- Je hebt al enkele geschenken in jouw winkelmandje, waardoor jouw punten gebruikt zijn, ook al heb je dit winkelmandje nog niet bevestigd.
Je ziet nog steeds jouw punten niet? Neem even met ons contact op via cooksave@smidt-imex.com
6. Blanco/onleesbare stickercodes
De sticker werd onbedrukt aangeleverd? Of de code is slecht gedrukt en dus onvoldoende leesbaar? Maak een foto en stuur deze door naar cooksave@smidt-imex.com. Wij zullen de misgelopen punten toekennen.
7. Bepaalde varianten hebben wel een code on pack en andere niet
Het klopt dat er slechts een selectie van de items deelneemt aan de Cook & Save-actie d.m.v. stickers. De meeste van de andere producten nemen deel aan de Cook & Save-actie, als je ze bestelt via de webshop. Op de website (onder: www.unileverfoodsolutions.nl/producten.html staat bij elke referentie duidelijk vermeld hoe je de punten kunt sparen.
8. Codes die niet werken/aangeven ongeldig te zijn
- Het systeem is hoofdlettergevoelig. Graag de codes ingeven met cijfers en hoofdletters.
- Soms lijken leestekens op elkaar: bijvoorbeeld 0 (nul) en O (hoofdletter o), G en 6, V en U
- Iemand (jij of een collega) heeft de code reeds ingegeven. Elke code is uniek en slechts eenmaal te registeren.
- Indien bovenstaande redenen geen oplossing bieden, mag je contact opnemen met cooksave@smidt-imex.com. Zij zullen onderzoeken of er een technische fout zit op de code.
9. Kunnen jullie een account afsluiten?
Wij kunnen een account blokkeren. Hiervoor vragen we wel steeds eerst contact op te nemen met jouw vertegenwoordiger. Hij/zij zal ons de opdracht doorgeven. Zo zijn we zeker dat wijzigingen aan accounts steeds gebeuren met medeweten van/in opdracht van de eigenaar.
10. Kunnen jullie punten overdragen naar een andere account?
Wij kunnen punten overzetten naar een ander account. Hiervoor vragen we wel steeds eerst contact op te nemen met jouw vertegenwoordiger. Hij zal ons de opdracht doorgeven. Zo zijn we zeker dat wijzigingen aan accounts steeds gebeuren met medeweten van/in opdracht van de eigenaar.
11. Hebben de punten een vervaldatum?
Ja, de punten zijn slechts geldig tot de vervaldatum van de actie. Deze staat steeds duidelijk vermeld op de eerste pagina nét na het inloggen op de website.