Na het zomerverlof is het zaak de gasten weer even aan jouw bedrijf te laten denken. Er zijn vele manieren om jezelf weer even in de kijker te spelen bij oude en nieuwe gasten. Skip de nazomerdip met onze vijf tips:
1. Ga de straat op. Het is een klassieker in alle televisieprogramma’s waarbij noodlijdende horeca wordt gered, maar hij werkt nog steeds. Laat mensen kennis maken door kleine samples van nieuwe creaties of juist van je klassieke signatuurburger uit te delen. Dat smaakt naar meer.
2. Investeer een maaltijd. De bloggers worden steeds invloedrijker. Voor de kosten van een gratis lunch kun je behoorlijk wat publiciteit genereren onder een nieuw publiek. Check en vergelijk wel even het aantal volgers van een blogger en beoordeel bij eerdere posts of het beeld en de toon van de auteur wel bij je passen.
3. #Instagram je frisse start. Een nieuw broodje of mooie bowls voor je soep? Zorg dat je het met mooi natuurlijk licht op de foto zet, met een goede smartphone kom je al een heel eind, en onderzoek welke hashtags veel gebruikt worden. Daar wordt namelijk ook veel op gezocht. Met mooi beeldmateriaal genereer je meteen veel aandacht. Concepten zoals Balls & Glory van Wim Ballieu en Würst van tv-kok Jeroen Meus hebben de kracht van instagram perfect begrepen.
4. Je fans volgen je op Facebook, Twitter en Instagram. Daar kun je best eens een actie aanhangen. Het is een investering, maar aandacht en goodwill zijn gegarandeerd. Verloot een gratis broodje of 2e lunch gratis onder de delers en likers van je post of houdt een back to school actie onder scholieren voor een gratis drankje bij aankoop van een broodje.
5. Noem het seizoen. Tijdelijke producten, menu’s, burgers, broodjes of aanbiedingen? Communiceer dat op de kaart, het krijtbord of misschien via een Facebookcampagne. De tijdelijkheid en afhankelijkheid van het seizoen geeft urgentie. Het is immers nu of nooit! Of in ieder geval: nu of weer een jaartje wachten op het juiste moment.